Yaşam Dizaynı

Yaşamınız hakkında hiç düşündünüz mü? Güne nasıl başlıyorsunuz örneğin ?Ailenizle güzel bir kahvaltıyla, işe yetişmeye çalışarak, trafikte gerilerek ya da yataktan kalkmak için bir neden bulamayarak? Yarınlarınız için istediğiniz nedir? Çok para kazanıp, dünyayı gezmek mi? Bu mümkün değil mi? Mümkün olan nedir?

Yaşam dizaynı, Amerika'da insanların modern zamanla birlikte içine düştükleri bunalımı çözmelerine yardımcı olacak, pahalı metotlardan birisi değil.Dün bir arkadaşımla sohbet ederken, pek de düşünmeden sarf ettiğim bir söz. Tam olarak ifade etmek istediğim herşeyi kapsadı birdenbire bu iki sözcük. Yaşamı kurgulayarak, olasılıkları değerlendirip, elimizdeki imkanlarla hayatı hakkını vererek yaşamayı kast ediyordum. Koşturma içinde değil, bilinçle, istediğimiz hayatı sürdürebilmek.

Her şeyi planlayamayız; hayat her zaman bizim istediğimiz gibi olmayabilir. Aslında hayatı canlandıran asıl sürprizleridir, spontan gelişmelerdir, hiç aklımızda bile olmayan. Ancak az çok yaşadık hepimiz.Bize neyin iyi gelip gelmediğini gözlemledik. Örneğin ben her yerde iskender yiyemiyorum, üstüme iki saat ağırlık çöküyor. Dışarıda, bilmediğim bir restauranttaysam, iskender, hatta et sipariş vermiyorum. Felsefeyi, kişisel gelişimi, sanatı seviyorum ve bana bir şey katan sohbetler hoşuma gidiyor. Ne zaman biri hakkında bir şey desem, birebir başıma gelmiştir.Ondan dolayı dedikodulu sohbetlerden kaçıyorum; arkadaş çevremi de buna göre seçiyorum. .Onları sevmediğimden değil, bana, hayatıma iyi gelmiyor.

Evde çok kitabım var ve bugün onları neden tuttuğumu düşündüm. Tekrar tekrar okuyacaklarımı bırakıp, ki bunlar da sayıca gayet fazlalar; diğerlerini ayırdım. Hafiflemek, geçmişi, bilgiyi, malı taşımamak için. Hayatı hamallıkla yaşamamak için. Sıra giysilerde şimdi.

Hayatımda göğsünde kocaman beyaz bir kalp olan bir kedi var.Yaramaz, ısırmayı, tırmalamayı seviyor. Onunla olmak için göze aldığım bir şey ellerimdeki ve ayaklarımdaki çizikler. Onu okşarken guruldayışını, oyunculuğunu seviyorum.

Genelde sorunlar ödenen bedellerde ve yönetilemeyen ilişkilerde ortaya çıkıyor.''Eşimi seviyorum, ancak annesi hayatımı karartıyor.'' İstediğin nedir, annesinin ölmesi mi? O zaman sevdiğin eşin üzülmeyecek mi?Hayatın onun ölümüyle mi düzelecek? Her şey buna mı bağlı? Yaşam dizaynı o sevilen eşle birlikte, annesini de kabul etmek ve ilişkiyi yönetmeye başlamak demek. Ya da diğer kararlar eşi bırakıp, hayata yalnız devam etmek ya da başka birini bulmak olabilir. Sorun şımarık çocuklar gibi çözüm aramayıp, şikayetle güzelim hayatımızı tüketmemiz.
Ne istediğimizi çok iyi anlayıp, kimsenin kişiliğinin bizim için değişmek zorunda olmadığını kabul edip, karar alıp, gerekli değişiklikleri yapmak. Güne güzel bir kahvaltıyla başlamak isteyip, hep işten dolayı bunu yapamadığımızdan hayıflanıyorsak, yarım saat erken kalkmak gibi.

Ya da herkes kahvaltı etmek zorunda değil, diyetisyenler iyi bir öğün olduğunu söyleseler de. Denize beş dakika bakmak iyi gelir kimisine, kimisine de spor yaparken o günü nasıl geçireceği hakkında düşünmek. Yaşamımızı kurgularken, çok dikkatli olmak zorundayız.Kendi yaşamımızı yaşayacağız biz, başkalarınınkini değil. Yaşam dizaynları televizyonlarda gösterildiği gibi olmak zorunda değil. Haftasonları kalabalık alışveriş merkezlerinde geçirilmek zorunda değil.Sevmediğimiz insanlarla kuşatılmak, sıkıcı sohbetlere katılmak, dizilerde gösterilen reklamları izlemek. Zorunlulukları kendimiz kabul ediyoruz. Yaşam dizaynımız hakkında düşünmediğimiz için; yerimize başkaları düşünüyor.

İşinden sürekli şikayet eden insanlara ayrılabileceklerini söylediğimde ilk söyledikleri ''faturalarımı ödemeliyim'' oluyor.''Çocuklarımın geleceğini düşünmeliyim.'' Düşünsen, mutlu olurdun demek geliyor içimden. Düşünsek, mutlu olacağımız bir hayat yaşamak için elimizden geleni yapardık. Bu çalışmamak, başıboş olmak, yarını hiç düşünmeden, nasılsa biri bize bakar diye har vurup harman savurmak değil. Koşulları, yeteneklerimizi, tüm fırsatları değerlendirmek. Bir parça kendimize, yaşam dizaynımıza zaman ayırmak.Hayatımız üzerine düşünsek, ne kaybederiz?

Yaşam Dizaynı Yaşam Dizaynı Reviewed by Arzu Pınar on Ocak 22, 2012 Rating: 5

Hiç yorum yok